Leeuwarder Courant

Dit was de weblog Statenjacht van LC-verslaggever Jan Arendz over het provinciebestuur van Fryslân. Tegenwoordig blogt hij op janarendz.nl.

Contact: janarendz@home.nl

maandag 19 december 2011

235 maandsalarissen

Dit is mijn laatste week in vaste dienst bij de Leeuwarder Courant. Niet te geloven, voor de 235ste keer ontvang ik mijn maandsalaris. Wat een hoop geld, bedenk ik nu. Met een gemiddeld nettosalaris van pakweg 2200 euro heb ik in bijna 20 jaar dus 517.000 euro ontvangen.

Dit bedrag moet ik de laatste 20 jaar  in m'n eentje verdienen met een eigen bedrijf in tekstschrijven en communnicatieadvies. En dan hebben we het nog niet over inflatie. Met mijn nieuwe toko zal ik de lezers van Statenjacht verder niet lastigvallen.

Op de  website janarendz.nl doe ik vanaf januari verslag van mijn belevenissen als startende zzp'er. Het twitteraccount @statenjacht houd ik aan. Zaterdag verschijnt  Statenjacht voor het laatst in de papieren Leeuwarder Courant.

In die afscheidsaflevering beantwoord ik graag vragen van lezers en volgers. Het mag overal over gaan, over de LC, het werk als journalist, mijn toekomstige bestaan. Stel jullie vragen deze week op Twitter of als reactie hieronder. Mailen kan natuurlijk ook: jan.arendz@lc.nl. Of via janarendz@home.nl;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten