Leeuwarder Courant

Dit was de weblog Statenjacht van LC-verslaggever Jan Arendz over het provinciebestuur van Fryslân. Tegenwoordig blogt hij op janarendz.nl.

Contact: janarendz@home.nl

dinsdag 22 november 2011

Uw Brussels dagboek

Het provinciebestuur vertrekt morgen naar Brussel voor een studiereis. CdK John Jorritsma, de vijf gedeputeerden, statenleden en hun fractiemedewerkers zijn twee dagen onder de pannen. Op twitter vroeg ik me af of het nodig is, een delegatie van 31 personen.

Uitgaande van 250 euro pp kost de trip 12.500 euro. Meteen kwamen er reacties van de commissaris en statenleden. De reis was uitsterst nuttig en bood kansen voor het Noorden en Fryslân. Vooral de nieuwe subsidieroutes vragen aandacht.

De politici bezoeken het Europees Parlement, het Huis van de Nederlandse Provincies (waar de noordelijke lobbyisten onder vallen) en Permanent Vertegenwoordiger Pieter de Gooijer (de ambassadeur voor Nederland in de Europese Unie).

Wat ik mij afvraag is wat de Friese staten precies opsteken. Wat wisten zij nog niet van wat zij deze dagen horen? Graag ontvang ik hier of op twitter zoveel mogelijk reacties, observaties, conclusies. De verzamelde informatie is grondstof voor Statenjacht in de papieren krant. Uw dagboek in de LC!

Een mooie kans om de SP tegengas te geven, zou ik zeggen. Deze statenfractie, die bedankte voor het snoepreisje, zwaait de collega's morgenochtend om half acht demonstratief uit. 's Middags organiseert de partij als tegenhanger een sociaal palaver in het Provinsjehûs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten